CORPORATE EVENTS AND BANQUETS IN GOTHENBURG

Chalmers Konferens & Restauranger helps you to succeed with your event in Gothenburg.
You are able to create both large and small gatherings and enjoy a pleasant evening together in our facilities. Create an event in a cozy atmosphere with impressive long tables or a nice relaxed feeling with tables in formations like islands. We offers nice opportunities for entertainment with our various scenes were we can adjust lighting, sound and light.

Would you like to learn more about how you can design your corporate event? Below we have gathered some information about the opportunities that exist in our facilities/rooms. If you need guidance, do not hesitate to contact us by phone at 031-772 39 50 or bokning@chalmerskonferens.se . Welcome!

Kontakt

Mia Stenberg

Driftschef Johanneberg
031-772 39 50
bokningjohanneberg@chalmerskonferens.se

Malin Andersson

Projektledare Lindholmen
031-772 39 50
bokninglindholmen@chalmerskonferens.se

Eva Ahlm Tobisson

Key Account Manager
031-772 39 90
eva.tobisson@chalmerskonferens.se

Chalmers Conference Centre

Choose Chalmers Conference Centre for your corporate event in Gothenburg. We have four function rooms; Kårrestaurangen, Restaurant Hyllan, Volvofoajén or Wijkanders.

Kårrestaurangen erbjuder flera olika möjligheter för middagar, banketter och arrangemang, med uppdukningar för upp till 700 personer!:

    Läs mer...

    I kårrestaurangen har vi möjlighet att bygga upp en scen i kortsidan av festlokalen och givetvis kan vi boka ljud och ljus via oss för eventuella scenframträdande. Vi rekommenderar även att man bokar extra interiörbelysning för att få en snygg inramning vid ditt företagsevent eller arrangemang.

    Restaurang Hyllan är vår restaurang en trappa upp i kårhuset som kan nyttjas som festvåning. Restaurangen är perfekt för slutna middagssällskap från 25 upp till 100 personer, som vill ha en lugn och stämningsfull sittning.

    Volvofoajén nyttjas oftast i samband med konferens i RunAn (vår största konferenssal) och då ofta för mingel med en maxbegränsning på tre plan om 450 personer.

    Läs mer...

    Det går dock utmärkt att använda Volvofoajén som en festvåning för företagsevent och arrangemang. Vid en sittande bankett eller middag finns det plats för 200 personer på långbord. Vid en sittande tillställning tillkommer en möbleringskostnad samt eventuell lokalhyra.

    Wijkanders festvåning har möjlighet anordna fester, bröllop, konferensmiddagar eller mingelmiddagar med olika former av musikarrangemang eller tillställningar, för upp till 150 sittande gäster.

    Läs mer...

    Vi tillgodoser era önskemål och behov med menyanpassade förslag med fokus på service & kvalité av högkvalitativa maträtter och råvaror. Välkomna att boka Ert arrangemang på Wijkanders festvåning.  

    (Svenska)

    Festmenyer

    En härlig festmåltid utgör ofta det centrala vid ett event. Våra kockar komponerar all mat med stor omsorg och vår erfarna personal gör också allt för att er dukning och servering ska bli både stilfull och högklassig. På Chalmers Conference Centre erbjuder vi allt från varierande middagsmenyer till lyxigare kvällsmenyér och lättare buffér  - serverat i våra unika miljöer vi har i våra festvåningar. Givetvis har vi även ett brett sortiment av snacks, tapas och andra snittar för mingel. Vi skräddarsyr alltid våra måltider – ingenting är omöjligt!
    Här kan du se ett urval av vad vi erbjuder inom mat och dryck på Chalmers Conference Centre.

    Lindholmen Conference Centre

    På Lindholmen Conference Centre erbjuder vi dig möjlighet att anordna ditt företagsevent i våra tre olika festvåningar; Lindholmshallen, L’s Resto och L's Kitchen. Njut av god mat och en vacker omgivning med närhet till vattnet längs med kajerna på Lindholmen i Göteborg.

    Lindholmshallen har en kapacitet för upp till 500 personer som mest för middagar, banketter eller arrangemang. Vi kan även möblera med runda bord när hallen transformeras till festvåning, som man kan skräddarsy med enklare medel för att få den miljö och känsla för ert företagsevent. Hallen passar bra för event där man verkligen vill sätta sin egen prägel på dekor, design och inramning.

      Läs mer...

      I lokalen finns en större scen för framträdande och tal, och vi hjälper givetvis till med kompletterande ljud, ljus osv för att festen ska bli lyckad! I foajén utanför festvåningen har man möjlighet att servera fördrink och samla gästerna inför kvällens arrangemang. Här kan man även ha mingel efter sittningen och sätta upp barer.

      L’Resto har en vidunderlig utsikt över älven och hamninloppet, vilket gör restaurangen till en perfekt festvåning för upp till 120 personer med en befintlig bar i lokalen och möblerat för servering. Det finns också plats för en mindre scen, som man kan boka via oss, tillsammans med ev miljöbelysning, ljud och ljus. L´s Resto lämpar sig väldigt väl för mingel och afterwork bjudningar, med ett läge mitt i hjärtat av Lindholmen.

      I vår stora öppna yta på gatuplan i Lindholmen Science Park, som dagtid fungerar som lunchmatsal finns stora möjligheter för mingel och kvällsarrangemang, med panoramautsikt över Lindholmen, och med högt i tak, vilket ger en spektakulär inramning på ett företagsevent eller middag.

      Festmenyer

      De rätta mat- och dryckesvalen ramar in och lyfter ert företagsevent. Vi formar alltid alla menyer helt efter era önskemål, och väljer noggrant ut alla råvaror med stor omsorg. På Lindholmen Conference Centre komponerar våra kockar menyer både för större banketter till mindre och medelstora företagsevent. Berätta för oss om ditt arrangemang, så ordnar vi rätt mat och dryck för just ert företagsevent!
      Här kan du se ett urval av vad vi erbjuder inom mat och dryck på Lindholmen Conference Centre.

      BOOKING INQUIRY
      To make a booking inquiry or for any further queries please complete the form below or contact us on 031-7723950


      Category:*

      Number of participants:

      Name:*
      Telephone number:*
      Company

      E-mail:*
      Date:*
      Time:

      Message:


      Kontaktpersoner

      Mia Stenström

      Driftschef Johanneberg
      031-772 39 50
      bokningjohanneberg@chalmerskonferens.se

      Malin Andersson

      Projektledare Lindholmen
      031-772 39 50
      bokninglindholmen@chalmerskonferens.se

      Eva Ahlm Tobisson

      Key Account Manager
      031-772 39 90
      eva.tobisson@chalmerskonferens.se